Interjú Szaladják Linda Google Adwords szakértővel
Szaladják Lindával, a Lindcom Google AdWords hirdetéskezeléssel foglalkozó vállalkozás alapítójával, a kislányát egyedülálló anyaként nevelő vállalkozónővel beszélgettem. Remélem és reméljük, hogy a példája motiváló lesz mások számára is és segíti őket kilábalni a nehéz helyzetből.
2012-ben Linda egy GPS-es nyomkövetéssel foglalkozó cégnél volt marketing vezető, közben egy marketing ügynökségnél is dolgozott. A kislánya ekkor 5 éves volt és együtt éltek párjával. Ez nem sokáig maradt így, mert egyszer csak Linda egyedül találta magát gyermekével, -33 ezer forint volt a bankszámláján és nagyon gyorsan albérletet kellett keresnie.
Elkezdett gondolkozni, hogy miből csinálhatna még pénzt
Nem úgy született, hogy vállalkozó legyen. Kis faluból származik, régen csak az volt a célja, hogy legyen egy tisztességes állása, férje, gyerekei és boldog családanya váljon belőle.
Azért lett vállalkozó, hogy a gyermekét és magát anyagi biztonságban tudhassa.
2013-banindult a Marketing Kezdőknek oldala, amely kisvállalkozóknak szólt, valamint Miklovicz Norberttel dolgozott együtt a Marketing 112 projekten.
Mindezt 3 évig csinálta a főállása mellett, sőt, anyaként is helyt kellett álljon. A munka, ovi, vacsi, fürdetés után, éjszaka és hétvégenként dolgozott a vállalkozásában.
Sok ügyfele lett, jól ment a vállalkozás, tehát nem volt védőháló nélküli ugrás, amikor eljött a pont, hogy otthagyja főállását és csak a vállalkozásában dolgozzon.
Specializálódás
Hamar letisztázódott az is, hogy Linda csak a Google Adwords-re fog koncentrálni. Egy valamiben szeretett volna igazán jó, specialista lenni és ezt szerette a legjobban.
Ez olyan jól sikerült, hogy 2015-ben elnyerte a Google Power Up! díját mobil kategóriában. – Ezúton is gratulálunk neki.
Bár ez már öt éve volt, ma is sikerélménnyel és lelkesedéssel tölti el, amikor egy új ügyfélnek vagy a meglévő ügyfelek új kampánya során, az indulás után elkezdenek jönni a számok, látszik, hogy működik a hirdetési rendszer. Ez a mai napig motiválja őt.
Mekkorára nőjön a vállalkozása?
Arra a kérdésemre, hogy mekkorára szeretné fejleszteni a vállalkozását, Linda azt mondta, hogy a legjobb így, hogy egyedül dolgozik.
Volt korábban gödörben – önmaga szempontjából.
Ahogy egyre több és nagyobb ügyfelei lettek, ő is széthajtotta magát. Az élete csak a munkáról és a munkáról szólt – na meg a gyermeknevelésről -, sportra, énidőre már nem maradt semmi. Viszont volt egy pont, amikor elkezdett változtatni ezen.
Több időt szánt magára, tudatosan figyelt a kikapcsolódásra és a munkából is visszavett.
Tudni kell nemet mondani. Nagyon sok pénzre is.
Egy időben sokan kérdezték, hogy mikor fejleszti már több fősre a vállalkozását, és ettől elkezdte rosszul érezni magát.
Gondolkozott.
Ha egyszer neki így jó, hogy egyedül dolgozik, így tud felelősséget vállalni a munkájáért és tartani a magas minőséget, akkor miért kellene bővítse a cégét?
– Ha felvenne valakit, annak ellenőriznie kellene a munkáját és anyagilag sem érné meg annyira.
– Így, hogy egyedül dolgozik, korlátozott a kapacitása, amennyi megbízást el tud vállalni, de ez neki így pont elég. Anyagi biztonságban élnek a lányával, hónapokra előre kiszámítható a jövedelme és marad ideje a gyermekére és a párkapcsolatára is.
Így sokkal kényelmesebb számára.
Nem kell erőltetni, de meg kell előre tervezni
Linda egész életében úgy csinálta, hogy semmit nem erőltetett, hanem megvárta, hogy mindennek eljöjjön az ideje. Néha ez lassú, például mások elvárásánál lassabb, de a módszerének meglett az eredménye.
Szeret mindent megtervezni.
De nem ám úgy, mint mások, hogy van A és B tervük… Neki van A, B, C és D terve is – és működik.
Szereti a szabályokat, a kereteket, a szabályozott dolgokat (persze tud spontán is lenni). Mivel otthonról dolgozik, ez kell is, hogy hatékony tudjon maradni.
Kinek dolgozik egy Google Adwords szakértő?
Szaladják Linda készít Google Adwords hirdetéseket kutyaház forgalmazótól magánklinikáig, nyomtató webshoptól hidegtál rendelésig mindenkinek.
Az alapszabálya, hogy ugyanarról a területről nem vállal másik ügyfelet. Nagyon lojális. Volt olyan, hogy egy kis ügyfele miatt visszautasította annak konkurenciáját, aki ötször annyit költött volna a hirdetésekre.
Nagyon fontos számára, hogy mindig, minden körülmények között ember maradjon és etikus vállalkozó legyen.
Az is fontos, hogy az ügyféllel meglegyen a szimpátia és jól együtt tudjanak dolgozni.
Volt olyan, hogy egy ügyfél nem megfelelő hangot ütött meg, amely sem üzleti partnerként, sem nőként nem elfogadható. Például ezért is fontos számára a nőiesség, a nőiesség megélése mind a vállalkozásában, mind a magánéletében.
Csak csinálni kellett.
8 éve, amikor élete egyik legnehezebb helyzetébe került, nem lehetett tervezni, nem lehetett gondolkozni, csak csinálni kellett.
Volt egy olyan eset, amikor a kislánya ugyan már felgyógyult a betegségből, de oviba még nem tudta vinni és nem volt más, aki vigyázzon rá, így kénytelen volt magával vinni egy tárgyalásra. A megbeszélésen több férfi ült (csak férfiak), és egy váratlan pillanatban a kislány köhögött egyet, majd végig hányta az asztalt. …hát, az ilyen helyzeteket is meg kellett valahogy oldani.
Akkor óriási teher volt számára a szorult élethelyzet, ma már könnyebben beszél róla. Reméli, hogy a történetével másokat is inspirálni tud.
Alkalmazottból vállalkozóvá válás
Az alkalmazottból vállalkozóvá válás nagy lépés és nagy sikerélmény volt Linda számára. Ahogy minden mást, ezt is jól megtervezte előre. A félmunkaidős vállalkozói létből fokozatosan lépett a teljesmunkaidős felé. Mielőtt megalapította a Kft-jét, arról is fél évig nyomozott, gyűjtötte a szükséges információt.
Mostanában azzal fűszerezi a mindennapokat, hogy újra vállal személyes konzultációt, workshopot. Anno tartott a Corvinus Egyetemen is egy sikeres kurzust.
Ha érdekel egy díjazott Google Adwords szakértő véleménye
Ha Te vagy egy kollegád kezeli a saját marketingeteket, önállóan kezelitek a Google Adwords fiókot és szeretnétek tanácsot, visszajelzést kérni, egy külső szemlélő, egy szakértő véleményét meghallgatni, akkor kérhetsz 3 órás személyes (ezt inkább majd a vírus lecsengése után) vagy virtuális konzultációt Lindától, aminek része az utánkövetés is.
Díjak, amelyek megerősítették, hogy milyen jó szakértő:
A korábban már említett Google Power Up! 2015-ös nemzetközi versenyen elért első helyezés a mobil kategóriában.
Ugyanebben az évben elnyerte az MMSZ (Magyar Marketing Szövetség) „Magyar Marketing Gyémánt” díját is, 6-7 kampánnyal! – Nem is tudja pontosan, hogy mennyivel. Ezek az akkori munkahelye, az iData részére készített kampányok voltak.
2016-ban megkapta a Magyar Marketing Fesztivál különdíját egyéni kategóriában, mert sokat tett a kisvállalati marketingért.
Ennek hatására bekerült az M1 egyik műsorába, ahol először beszélt róla nyilvánosan, hogy ő egyedül álló anyuka. Ez után rengetegen keresték a témában.
Csak ekkor kezdte el ezt kommunikálni, egész addig szégyellte, hogy ilyen helyzetbe került (egy férfi miatt), pedig nem volt hibás. 19 éves kora óta egyedül tartotta el magát, 2012-ben mégis ott találta kettejüket kislányával -33 ezer Ft-tal a bankszámláján. Linda ma már úgy gondolja, hogy igazából hálás lehet a férjének, hogy elváltak, mert így lehet most az, aki.
Szívügye a nők helyzete
A Lea anyaotthont rendszeresen támogatja . Hálát ad a sorsnak, hogy ő nem került ilyen helyzetbe és támogatni szeretne minden nőt, anyát, akinek szorult helyzetében szüksége van az anyaotthonban történő elhelyezésre. Az elmúlt időszakban egyre többet beszél nyilvánosan is a saját példájáról, előadója a Nők Autonómiája rendezvénynek is és a Megvalósító Napok keretén belül is felvállalta történetét.
Mi a sikere titka?
„A sikerem egyik titka, hogy hittem önmagamban. Ha ez nem lett volna, nem tudtam volna az első pár, nagyon nehéz évet végig csinálni.”
Útközben, amikor túl sokat dolgozott, elhízott, egészségügyi problémái lettek, fel kellett ismernie, hogy ideje vonalat húzni.
Kitűzött egy célt és végig is csinálta.
Ez olyan erőt adott neki, hogy azóta elhiszi, hogy bármit meg tud csinálni.
Ez egy hosszú önismereti munka része, ahogy az is, hogy ki tudja mondani, hogy szereti magát. Sokan nem tudják. A nőiességén is dolgozott, pedig aki ismeri Lindát, meglepődne ezen. Ám az egyén belül máshogy éli meg a dolgokat, mint ahogy a külvilág látja őt.
Sok ügyfelének szakterülete inkább férfias, így nagyon tud örülni, amikor egy nőies téma jön. A (PPC-s) hirdetési szakemberek között is sok kollega férfi, és amikor egyedül kellett helytálljon, úgy érezte, hogy ő is „elférfiasodott”.
Nagyon fontos nőnek maradni, nőként működni.
vallja Linda
Bízunk benne, hogy sikerül motiváljuk, lelkesítsük az olvasóinkat – Téged -, hogy ki tudj mászni a gödörből, ha szükséges és el tudd érni a kitűzött céljaidat.
Sok erőt, kitartást és sok sikert kívánunk hozzá.
Ha kérdésed van vagy segítségre van szükséged, írj nekünk
Szép napot kíván,
a SuperMe csapata
#googleadwords #googleadwordshirdetés #googleadwordsszakértő #lindcom #szaladjáklinda #hirdetés #ppc #superme