A kreativitás a következő évtizedek aduásza

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Az IBM széleskörű kutatást végzett, amelyre 60 ország 33 iparágának 1.500 vállalatvezetőjét kérték fel. A kapott eredmény szerint, a vezetők úgy gondolják, hogy az egyre összetettebb világunkban a menedzsment eszköztárának legfontosabb és nélkülözhetetlen eleme a kreativitás.

A kreativitás azért is válik egyre jelentősebbé, mert a jövőben egyre több céges folyamatot automatizálnak. A Forrester kutató és tanácsadó cég szerint, 2021-re több, mint 4 millió robot végez majd irodai és adminisztratív munkát, azaz szoftverekkel fognak végezni olyan feladatokat, amelyeket korábban emberek csináltak.

Ahogy az egyszerűbb feladatokat átveszik a gépek, úgy fog egyre fontosabb tényezővé válni a problémamegoldási készség, a nyitottság, rugalmasság, a fejlődés képessége, valamint az alkotási vágy.

A kreativitás, azaz alkotó gondolkodás

Az egyénnek az a képessége, hogy problémamegoldó műveletek során új összefüggéseket fedezzen fel, viszonylag folyamatosan és rugalmasan újszerű ötleteket és eredeti megoldásokat produkáljon. A kreativitás csak viszonylag függ az intelligenciától. Ösztönzéséhez messzemenően hozzájárulnak a szocializációs tényezők is. 

Egyre inkább olyan alkalmazottakra lesz szükség, akiknek

  • kiváló a problémamegoldó képességük
  • nyitottak
  • képesek tanulni és
  • jól kommunikálni

A kreativitás sokféle módszerrel fejleszthető

Magyarországon is megjelentek a kreativitás fejlesztésével foglalkozó cégek. Hlavay Richárd, a Lego® Serious Play® módszer egyik itthoni meghonosítója, nagy változásokat jósol:

Kreativitás fejlesztő Lego® Serious Play® módszer

 „Forradalom előtt állunk, amelyben a kreativitás átveszi a hatalmat az unalom fölött. Ahol ez megtörténik, ott siker és versenyképesség lesz az eredmény. Ahol viszont leverik a játékos intelligencia lázadását, ott lassulás fog kialakulni, munkaerőhiány és kiégés. Az üzleti sikerhez elengedhetetlen lesz, hogy a munkatársainkat ismét megtanítsuk alkotni, hibázni, hogy felszabadítsuk a kreatív energiáikat” – mondta Hlavay Richárd, a Bricks Magic vezetője.

 

A Lego® Serious Play® (LSP) egy vezetett csoportmunka, amely kommunikációs és problémamegoldó módszer is egyben. A résztvevőket kérdések során vezeti végig a facilitátor, eközben mindenki Lego modelleket épít, speciálisan az LSP-hez válogatott építőkészleteket használva. Ezek a 3D-s modellek szolgálnak az adott kérdésről, problémáról folytatott megbeszélés, a problémamegoldás, a tudásmegosztás és a döntéshozatal alapjául. Az LSP az összes résztvevő aktív közreműködésére épít, mindenkinek lehetőséget biztosít a “megszólalásra”.

A kreativitás fejlesztésével javítható a munkatársak munkamorálja és lojalitása. Egyre több vállalat ismeri fel, hogy a munkatársakban szunnyadó potenciál kiaknázása, a fejlesztésük hozzájárul a cég sikeréhez.

Inkább szórakoztatom az embereket abban a reményben, hogy tanulnak, mint tanítom őket abban a reményben, hogy szórakoznak.

Walt Disney

 

Ha fejleszteni szeretnéd magad, nézz szét a tréningeink, könyveink és konzultációink között.

Hogy megtaláld a benned szunnyadó lehetőségeket és megtaláld az utad, olvasd el a Citromfacsaró könyvet

 

Forrás:

http://kuckobolcsi.hu/a-kreativitas-fogalma/

http://ifiped.kefo.hu/images/kiadvanyok/tanulmanyok/kreativitasdefinicioja.pdf

 

Kép forrása: Újraterveztem

 

#kreativitás #kreativitas #kreativitásfejlesztése #menedzsment #cégvezetés #automatizáció #digitalizáció #folyamatfejlesztés #vállalkozás #LegoSeriousPlay #csapatépítés #csapat

Share.

About Author

Leave A Reply