A jövőt 3 W formálja: Weather, Web, Women, azaz időjárás, a világháló és a nők

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Az Angliából származó 3 W elmélet szerint, a 21. századot három feltörekvő erő formálja majd: az időjárás, a világháló és a nők. A feltevés szerint, a jövő szervezeteire és magára a gazdaságra ez a három tényező minden másnál nagyobb hatással lesz.

Avivah Wittenberg-Cox 2008-ban írta első könyvét a nemek egyensúlyáról. Megállapításait és ezt a témakört az elmúlt több, mint tíz év során mások is elkezdték tanulmányozni.

1. Az időjárás mindent megváltoztat

 A jövőben kiszámíthatatlan csapadékeloszlás társul az extrém szárazság és a hosszan tartó meleg mellé, amely monszunszerű esőzések formájában jelentkezhet. Ez természetesen hat a gazdaság szereplőire is:

  • Az éghajlatváltozás kihat a mezőgazdasági termesztésre és a nyersanyagok kitermelésére, ez pedig hat a termékek árára és a termelők árbevételére.
  • A közlekedésben is fennakadások lehetnek a megváltozott és felerősödött éghajlat, például a viharok, havazás miatt.
  • Az idegenforgalomra is hatással van a felmelegedés, erős hőhullámok, áradások és aszályok váltakoznak világszerte.
  • A váratlan és özönvízszerű esőzések hatására az ingatlanok és a földek erősen amortizálódnak, tönkre is mehetnek.
  • Emellett a fogyasztók vásárlási szokásait is alakítja az időjárás, különösen a szezonális termékek és szolgáltatások piacán érezhető ez.
A jövő kulcsa a klímaváltozás megfékezése

A jövő kulcsa a klímaváltozás megfékezése

2. Az internet mindent átsző

A Statista adatai alapján, 2019 októberében a világ lakosságának 58%-a, közel 4,48 milliárd ember volt aktív internetfelhasználó. Mára szinte az összes iparágban jelen van az internet, így minden eddiginél gyorsabbak és egyszerűbbek a folyamatok.

A vállalatok könnyűszerrel tudják elérni a már meglévő és a potenciális vásárlóikat, hiszen a személyre szabott reklámokkal képesek megtalálni célcsoportjukat.

A cégek az internet segítségével egyszerűen tudják követni a konkurencia tevékenységét, valamint a fogyasztói trendek alakulását is. Ismerik a fogyasztóik adatait és képesek utánkövetni marketing kampányaik sikerességét.

Mára az online hirdetési költségek jóval alacsonyabbá váltak, mint offline területen. A cégek közösségeket építhetnek a közösségi médiában, amely növeli a márka ismertségét, elismertségét és végeredményben vásárlókat toboroz. A márkahűség kialakításához az egyik leghasznosabb eszköz a közösségépítés.

A márkaépítés kulcsa a közösségépítés

A márkaépítés kulcsa a közösségépítés

3. A nő mint jövőformáló erő

A harmadik jövőformáló „erő” a NŐ.

Az IBM idei kutatása szerint (világszerte, 2300 cég részvételével végezték), senior vagy vezető beosztásban csak 18% a nők aránya. Ahhoz, hogy ez kiegyenlítődjön, akár több, mint 50 évre is szükség lehet.

Azok a vállalatok, amelyeknél figyelik a vezetőségben a nemek arányát és törekednek az egyenlő eloszlásra, kimutatható, hogy sokkal profitábilisabbak.

Magyarországon valamivel jobb a helyzet:

Az Interreg 2020-as elemzése alapján, a Dunai Régió országaival összehasonlítva, 2017-ben Magyarországon a senior és középvezető pozíciókban lévők 39,4%-a nő volt.

Emellett útjára indult korábban hazánkban a 20/20/20 program a HBLF jóvoltából: A kezdeményezés küldetése, hogy a nők arányát a hazai vállalatvezetésben minimum 20%-ra növelje 2020-ra, valamint csökkentse a nők és férfiak között fennálló fizetéskülönbségeket.

A jövőbeli magabiztos női vezető

A magabiztos női vezetőké a jövő

Mi is osztjuk Avivah Wittenberg-Cox – Why Women Mean Business című könyvének 1 megállapítását, miszerint századunk fejlődésére legnagyobb hatással a 3 W – az időjárás, az internet és a nők – lesznek.

mondTa Kristóf Györgyi, a Hammel & Hochreiter vezetője, aki a női karriermenedzsment egyik ismert szakértője

„Ezt támasztja alá az az évekkel ezelőtt készült kutatás is, amely jövedelmezőség szempontjából vizsgálta meg a világ 300 legnagyobb vállalatát. Kiderült, hogy a lista élén lévő cégek menedzsmentjében legalább egy nő biztosan volt.

Vagyis nyereségesebben működik a vállalat, ha nők is közreműködnek a vezetésében.”

 

1 Avivah Wittenberg-Cox és Alison Maitland, John Wiley & Sons Ltd., 2008

 

*****

 

Ha szeretnéd a vezetői képességeidet fejleszteni, beszélgess Lepés Mariann business coach-csal.

Ha az önfejlesztés mellett a vállalkozásodat szeretnéd fejleszteni, kérj konzultációt Incze Katalin vállalkozás katalizátortól. Rendszerezi a munka- és üzleti folyamataidat, a pénzügyeidet és felpörgeti a vállalkozásodat.

Ha már a márkaépítésnél tartasz, keresd Héjj Szilárd marketingarcot.

Ha a prezentációs technikádat szeretnéd fejleszteni, ajánlunk hozzá könyvet, storytelling workshopot és lámpaláz legyőző online tréninget is.

 

Tiéd a lehetőségek tárháza a fejlődéshez. Csak használd ki!

Szép napot kívánunk,

a SuperMe csapata

 

Share.

About Author

Leave A Reply